Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ze života vysokoškolaček - Magda (5. část)

A je tu finále! Stydlivá a bez sebevědomí. Ve dvaceti byla navíc bez jakýchkoliv milostných zkušeností. Vše se snažila dohnat ve druháku, když už byla jakž takž rozkoukaná. Jak tohle může dopadnou? Nečekaně!

Všechny nás v třeťáku tlačil čas, ale povyražení ve formě Art plesu jsme si nemohly nechat ujít. Já se převlékla za kurtizánu, která jako by vypadla z děl emočně rozervaných umělců žijících v Paříží v poslední třetině 19. století. A jako bonus jsem si vzala stříbrný podnos a na něm atrapu ňader – ikonografické ztvárnění svaté Agáty. Stáňa si vzala velmi sexy korzet a líčením doladila vzhled, kterým představovala Kleopatru. Magda nás dostala nejvíc. Na to, jak to v poslední době rozjela, se dostavila v obleku jeptišky!

Při vstupu do Patnáctky jsme samozřejmě byly středem pozornosti a při soutěži o nejlepší kostým jsem nečekaně vyhrála. Mám podezření, že v tom měl prsty profesor Bílý, který se ke mně celý večer velmi mile linul a po komplimentu: „Slečno, já si vždycky myslel, že dámy studující tento obor jsou namyšlené přízemní osoby bez smyslu pro humor, ale vy jste mi tento letitý přežitek dnešním večerem úplně vyvrátila. Co budete pít?“

Bavily jsme se jako už dlouho ne. Nutno podotknout, že i zbylí kolegové, kteří jindy působili neslaně a nemastně, zahodili pózy badatelů děsně žeroucích svůj obor. Stáňa se nechala obletovat nadrženými jedinci, kteří jí neustále skládali komplimenty na dechberoucí dekolt a Magda…Magda se někam vypařila. Poslední, čeho jsem si všimla byl františkánský mnich stojící vedle ní u baru.

Následující den jsme to cestou na katedru vzaly přes Bezručovy sady a já se Magdy zeptala, jak se jí to tam včera líbilo a jestli se dostala v pořádku na koleje. Byly jsme totiž domluvené, že se vrátíme společně. To, co mi řekla, mi doslova vyrazilo dech: „Víš, já jsem včera byla s Jirkou,“ začala nenápadně. „Počkej! S tím doktorandem, kterému na jeho semináři počítáme kolikrát za hodinu řekne vlastně?“ ptala jsem se nevěřícně. „Jo, s ním. Víš, jak přišel v tom obleku za františkána a já za jeptišku. To bylo znamení. On to tak taky viděl. Moc jsme si rozuměli a když pak navrhl se projít, tak jsem neodolala.“ „No počkej, ale psala jsi mi zprávu, že se na kolej vrátíš sama.“ Magda mě následující informací totálně odzbrojila, protože takový éro nejsem ani já. „Víš, skočili jsme u něj na privátu.“ „Cože?!“ vyhrkla jsem překvapeně. „Víš, a bylo to to nejkrásnější milování, které jsem zažila. Když jsem od něj ve dvě odcházela, litovala jsem, že jsem nepočkala těch blbejch pár měsíců na něho.“ „Hm, tak to teda nevím co na to říct. Možná, ehm, a to teď spolu jako chodíte?“ blekotala jsem nesouvisle, ale Magda převzala iniciativu a pokračovala: „Dneska se spolu zase uvidíme.“

Od té doby spolu trávili každý den. Byli tak nenápadní, že si nikdo ničeho nevšiml. Letní semestr utekl jako voda a začaly se blížit termíny státnic a obhajoby. Zbývaly poslední zkoušky. Na tu úplně poslední jsem se připravovala s Magdou. Vždycky když jsme se takto sešly, daly jsme si Aperolek, vínko nebo si namíchaly nějaké šílené drinky. Tentokrát to bylo jen s colou.

„Musím ti něco říct. Teda jako vlastně…chci se ti s něčím svěřit.“ Magda už je snad tím Jirkou nakažená a já ji snad to „vlastně“ začnu počítat taky. „Ty jo, ty mě děsíš,“ řekla jsem a ona se na mě podívala a vyřkla to, co jsem absolutně v tento moment nečekala: „Jsem v tom.“

Státnice, obhajoba práce, navazující studium, pracovní stáž v Itálii, pracovní léto v Itálii. Lítaly mi hlavou nadcházející události, kterými jsem žila. Ale co Magda? Co teď bude dělat? A co její sen vystudovat magisterský program a pracovat v Národní galerii?

„Veru, Veru. No tak řekni něco.“

„Já, já to nečekala. Ta cola a ty tvé absence na ranních přednáškách,“ zním asi vyděšeně.

„Jo, bylo mi blbě a cola je to jediné co teď do sebe dostanu, protože se mi dělá blbě i z obyčejný vody. A chápeš, že když jsem těhotná, tak by alkohol nebyl zrovna ta správná volba.“

„Hm.“

„Víš, já to mám promyšlený. Zvládnu to. Termín mám až v září. A rozhodla jsem se si to rozdělit. Prvně státnice a v září obhajoba.“

Najednou zněla tak dospěle a já jí to věřila. Vždycky, co se týkalo studia, měla pod palcem a se vším si věděla rady.

„A jak? A kdy? A…“

„No, tak jak se to stalo ti nemusím říkat a kdy… Tomu neuvěříš. Stalo se to hned tu noc, co jsme se blíže poznali na Art plesu. “

Já byla upřímně v šoku. A zůstala s pusou dokořán. Jediný, na co jsem se zmohla bylo: „Do prdele! Co teď budeš dělat? Vždyť si toho měla tolik naplánovanýho.  A Jirka. A co Jirka?“

„Budu bydlet s Jirkou na privátě. Zkusím pokračovat v magistru a on by měl letos udělat doktorát a pak mu slíbili plný úvazek na katedře. To dáme.“

Červnové státnice jsme daly všechny. Obhajobu diplomky taky, ač každá v jiném termíně. Magda tři dny po zářiové obhajobě porodila holčičku a dali jí s Jirkou jméno Marie Magdalena.

To nevymyslíš.

Autor: Martina Bojanovská | čtvrtek 27.10.2022 10:14 | karma článku: 33,99 | přečteno: 9458x
  • Další články autora

Martina Bojanovská

Hlídejte si svého staříka

Jejich tempo je vražedné. Jedou 40 km/h v obci i mimo. Nepoužívají blinkr, na hlavě klobouček a za předním blatníkem drny s trávou. Občas jim nesvítí jedno přední světlo a za autem táhnou skoro upadlý výfuk. Silnice jim je malá.

10.11.2023 v 19:31 | Karma: 37,29 | Přečteno: 4741x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Pocta mému muži

Nedávno mi jeden velmi milý bloger dal otázku, koho teda k sakru vlastně chceme...kdo je podle nás ten pravý? Odpovědí mu budiž tento blog. Tedy alespoň pohled z mé strany, koho si představuji pod pojmem "ten pravý".

7.7.2023 v 16:13 | Karma: 36,63 | Přečteno: 5357x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Sedl sis mi do klína

Nejmenovaný Jan Pražák byl inspirací dvěma blogerům pro pětiminutový poetický battle. Redakce jejich identitu zná, ale oba si nepřejí být jmenováni.

17.6.2023 v 8:51 | Karma: 15,26 | Přečteno: 686x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Bojanovská

Cesta do Milána a zpět s božským Kájou

Mám styl Čendy, Žena točí globusem a Mildův záklon. Tak tohle byla fakt hodně povedená pracovní cesta do Itálie!

25.4.2023 v 14:31 | Karma: 14,95 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Kariéristi a další zvířátka, které lze na pracovišti potkat

Všimli jste si někdy, že se to na pracovišti (na všech, kterými během života projdete) hemží krysami, kočkami, hady, psy, včelami, vosami, masařkami, opicemi, lenochody, ptáky a jinou havětí?

13.4.2023 v 21:52 | Karma: 16,81 | Přečteno: 789x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Jsem osoba velmi upřímná a mí nejbližší to se mnou mnohdy nemají jednoduché.

Mám ráda výtvarné umění, hudbu, hru na klavír, zpěv, procházky a svou (ne)dokonalou rodinu.

Ráda píši o věcech, o kterých se nemá mluvit (když už o nich není vhodné mluvit), protože by se to mohlo třeba někoho dotknout. 

To vše s nadsázkou mně vlastní.

Jo a díky za 2. místo v kategorii Nováček v Blogerovi roku 2020!

 

Seznam rubrik