Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ach ty pracovní pohovory!

Cestou na pohovor mi v autě zní Rammstein, italské odrhovačky a U2. Potřebuji se naladit na němčinu, italštinu a angličtinu. Nakonec je to k ničemu, protože uprostřed jednání mi Ventolin začne zpívat Žádný spěch je tu krásný mech.

V životě jsem zažila asi čtyři pohovory a tři z nich stály za to…ten poslední, ať už dopadne jakkoli, bude zapsán zlatým písmem do historie mých největších trapasů.

Pozvolna se vracím po rodičovské do pracovního procesu (čti: Zoufale hledám práci a bojím se, že skončím v lednu na pracáku) a s pečlivě propracovaným systémem oslovuji firmy svým nabušeným cévéčkem (životopisem) a motivačním dopisem na míru dle zaměření daného subjektu. Kupodivu to vypadá, že nikdo nikoho nehledá. A člověk s aktivní znalostí tří světových jazyků a bohatou praxí v mezinárodně známých firmách není potřeba…

Mezi řádky jsem vyčetla pár důvodů, proč to nevyšlo (někteří se ani neozvali, ač jsem si dala volbu potvrdit přečtení e-mailu, kterou evidentně jen odklikli):

  • Jsem po rodičovské (ehm, že by diskriminace?)
  • Bydlím daleko (půl hodiny autem je moc!?!?!)
  • Jsem žena (?)
  • Už nám nepište, volné místo tu pro Vás ani v budoucnu nebude (a to doslova!!!)
  • Ticho po pěšině (odkliknuto jako přečtené)
  • Jsem překvalifikovaná (co k tomu dodat…)
  • Chci moc peněz (…a sledujete co se kolem děje a jak roste inflace?)

Pokračovat bych mohla dál, ale nechci, aby to nevyznělo, že žehrám na osud nebo něco podobného. Nějak bylo, nějak bude.

Vrátím se do dávné historie, abych si osvěžila, jak takové pohovory vypadají a já na ně byla do budoucna připravena. Takže třeba ten do korporátu.

Jsou na mě dva. Jeden mě chce do italského týmu, druhý do německého. Připadám si jako v nějakém hloupém kvízu. Odpovídám anglicky, německy a italsky. Proboha kdy to skončí. Už mě nebaví vymýšlet si svoje tři nejlepší a nejhorší vlastnosti a podobné hovadiny. Ještě by tak scházela SWOT analýza a můžu to zapíchnout.

Závěr je umocněn tou nejdůležitější otázkou: Do jakého týmu bych chtěla? Odpovím do italského přece (proto jsem ten pohovor původně i dělala ne?). Meetingovkou zazní hlasité a vítězné YES mého budoucího team leadera a já odcházím s propocenou košilí na metro…

A jedna aktuální zkušenost.

Práce snů. To jsem věděla už když jsem se dozvěděla o druhém těhotenství. Po třech letech jsem to zkusila. Odpověděli obratem a dali jsme si schůzku. Joooo. Nadšeně jsem se připravovala, abych si neuřízla ostudu, že o firmě nemám tzv. naštudováno.

V den D si cestou pouštím Rammstein a jejich skladbu Deutschland. Jo, trénuji přitom odlučitelnou předponu über. Co kdybych to na pohovoru potřebovala, ne? To samé s italštinou. Dokola mi v hlavě zní Bongo cha cha cha od Cateriny Valente. No a angličtinu za doprovodu U2? Tak z toho mám úplné Vertigo!

Během pohovoru to vypadá slibně, když v tom uprostřed zdánlivě nekonečného monologu majitele firmy slyším „Žádný spěch, žádný spěch je tu krásný mech…“ TVL! Ventolin! Sakra, já si nevypla vyzvánění na mobilu. Taková školácká chyba!!! Přejdeme to s úsměvem…

Nervy jsem měla chvílemi v kýblu. A při otázce, zdali budu zvládat jezdit do zahraničí, když se vracím z rodičovské a mám doma „takovou“ situaci, jsem se nezmohla na nic jiného než na pohotovou odpověď ve stylu „Žádný problém, manžel věděl, do čeho jde, když si mě bral…“

Doslova jsem citovala požehnání mého muže, který je mi 100 % podporou při návratu do pracovního procesu.

No a když došlo na lámání chleba a byla jsem dotázána, jak si představuji své platební ohodnocení (jak já tuhle část pohovorů nesnáším!!!), po chvíli dohadů, že bych si raději poslechla jejich nabídku, jsem nastřelila částku, která je prý „hratelná“. No, co dodat…

Tak a teď jen, aby to brzy klaplo a já tu „pravou“ pracovní příležitost nakonec chytila za pačesy.

A co vy? Máte z pracovních pohovorů taky „šťavnaté“ zážitky nebo je zvládáte levou zadní?

Autor: Martina Bojanovská | pondělí 15.8.2022 11:17 | karma článku: 23,25 | přečteno: 1071x
  • Další články autora

Martina Bojanovská

Hlídejte si svého staříka

Jejich tempo je vražedné. Jedou 40 km/h v obci i mimo. Nepoužívají blinkr, na hlavě klobouček a za předním blatníkem drny s trávou. Občas jim nesvítí jedno přední světlo a za autem táhnou skoro upadlý výfuk. Silnice jim je malá.

10.11.2023 v 19:31 | Karma: 37,29 | Přečteno: 4741x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Pocta mému muži

Nedávno mi jeden velmi milý bloger dal otázku, koho teda k sakru vlastně chceme...kdo je podle nás ten pravý? Odpovědí mu budiž tento blog. Tedy alespoň pohled z mé strany, koho si představuji pod pojmem "ten pravý".

7.7.2023 v 16:13 | Karma: 36,63 | Přečteno: 5356x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Sedl sis mi do klína

Nejmenovaný Jan Pražák byl inspirací dvěma blogerům pro pětiminutový poetický battle. Redakce jejich identitu zná, ale oba si nepřejí být jmenováni.

17.6.2023 v 8:51 | Karma: 15,26 | Přečteno: 686x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Bojanovská

Cesta do Milána a zpět s božským Kájou

Mám styl Čendy, Žena točí globusem a Mildův záklon. Tak tohle byla fakt hodně povedená pracovní cesta do Itálie!

25.4.2023 v 14:31 | Karma: 14,95 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Kariéristi a další zvířátka, které lze na pracovišti potkat

Všimli jste si někdy, že se to na pracovišti (na všech, kterými během života projdete) hemží krysami, kočkami, hady, psy, včelami, vosami, masařkami, opicemi, lenochody, ptáky a jinou havětí?

13.4.2023 v 21:52 | Karma: 16,81 | Přečteno: 789x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Jsem osoba velmi upřímná a mí nejbližší to se mnou mnohdy nemají jednoduché.

Mám ráda výtvarné umění, hudbu, hru na klavír, zpěv, procházky a svou (ne)dokonalou rodinu.

Ráda píši o věcech, o kterých se nemá mluvit (když už o nich není vhodné mluvit), protože by se to mohlo třeba někoho dotknout. 

To vše s nadsázkou mně vlastní.

Jo a díky za 2. místo v kategorii Nováček v Blogerovi roku 2020!

 

Seznam rubrik