Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mých Top 10 nejsmutnějších skladeb všech dob

Jestli v mém životě existují skladby, které mě tzv. rozsekají a řvu ještě několik sekund po jejich konci, jsou to ty v mém seznamu.

Asi každý má ve svém životě pomyslný seznam skladeb, které když slyší, je mu dobře a hned se mu zvedne nálada. Jsou to většinou ty, které v nás probouzejí vzpomínky na věci dávno prožité či zásadní životní období. Jsme šťastní a radostní, když je slyšíme.

Pak jsou tu ale jiné. Ty, které bychom možná raději neznaly. Pojí nás k nim totiž hlavně vzpomínky smutné. Někdo, kdo je citlivý a vnímavý vůči hudbě nebo textu, pak nepotřebuje kolikrát prožít nic tragického, aby ho některé skladby rozesmutnily nebo rovnou u něj vyvolaly proud nezastavitelného pláče, za který by se nemusela stydět žádná plačka. Tím případem jsem třeba já. Od nepaměti extrémně vnímám jednotlivé melodie, a aniž bych znala pozadí či příběh, který se za danou skladbou skrývá, intuice mě nezklame. Je-li k dispozici text, za nímž se skrývá právě onen silný příběh, emoce jsou o to silnější…

Již od dětství mám ráda klasickou hudbu. Hodně k tomu přispěla má neutuchající touha naučit se hrát na klavír. Chopin, Satie a Čajkovskij se u mě zabydleli na docela dlouho. Poté jsem objevila i moderní klasickou hudbu.

Nečekaně mě krom jiných zasáhl (někdy po dvacítce) např. Puccini (Madame Butterfly, O mio babbino caro nebo Nessun dorma), Offenbach (po shlédnutí Benigniho La vita é bella) nebo Mozart (i když zrovna jeho jsem měla a mám nejraději trýznivého a smutného).

10. Antonín Dvořák – Largo (Z Nového světa)

9. Puccini – O mio babbino caro

8. Mozart – Requiem

Celoživotně mám blízko i k německy zpívajícím interpretům a doma jsme měli nejraději Falca. Při studiu němčiny jsem pak slovní zásobu hravě získala překladem textů písní. Jeden z vyučujících s námi dokonce rozbory textů občas udělal i v hodině. Vyprávěl nám mnohé i o příbězích, které stály za danými texty. Tak jsem se dozvěděla o smutném životě Johanna Hölzela alias Falca a životní tragédii Herberta Grönemeyera.

7. Falco – Coming Home (Jeanny Pt. 2)

6. Herbert Grönemeyer - Mensch

Queen a příběh Freddieho Mercuryho není třeba komentovat. Geniální texty podtrhuje výjimečná a velmi emotivní hudba.

5. Queen – Who wants to live forever

4. Queen – The show must go on

Ennio Morricone ve spojení s Věrou Špinarovou. Jedna z nejhranějších pohřebních písní. Silný zvonivý hlas a doslova stříkající emoce nenechají v klidu snad nikoho. Vše navíc podtrženo dramatickým skonem umělkyně.

Když to začne hrát v autě a já řídím, musím to přepnout, protože se slzami v očích se zpívat nedá.

3. Věra Špinarová – Jednoho dne se vrátíš

Naprosto geniální a výjimečné album Hradišťanu O slunovratu má na seznamu nejednu uchu lahodící skladbu. Při poslechu vám na mysli tane rok a jeho čtvero ročních období. Baladičnost je navíc podtržena zhudebněnými básněmi Skácelovými doplněnými o texty lidové a biblické.

2. Hradišťan – Modlitba za vodu

Kombinace interpreta a písně, která se přede mnou nevyslovuje. Já sama mám problém zadržet slzy při vzpomínce na tuto skladbu. Pojí se totiž s tragickou událostí v mé rodině.

1. Šohajka – Slyšíš jak zvoní

 

Bonus: U2 – Miss Sarajevo

Mám sen. Mám přání. Vidět kapelu U2 naživo. Prožít hudbu a texty těchto velikánů na vlastní kůži. A řvát a řvát a řvát. :-)

A co vy? U čeho si nejčastěji pobrečíte nebo zavzpomínáte?

Autor: Martina Bojanovská | středa 20.7.2022 14:54 | karma článku: 18,54 | přečteno: 1179x
  • Další články autora

Martina Bojanovská

Hlídejte si svého staříka

Jejich tempo je vražedné. Jedou 40 km/h v obci i mimo. Nepoužívají blinkr, na hlavě klobouček a za předním blatníkem drny s trávou. Občas jim nesvítí jedno přední světlo a za autem táhnou skoro upadlý výfuk. Silnice jim je malá.

10.11.2023 v 19:31 | Karma: 37,29 | Přečteno: 4741x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Pocta mému muži

Nedávno mi jeden velmi milý bloger dal otázku, koho teda k sakru vlastně chceme...kdo je podle nás ten pravý? Odpovědí mu budiž tento blog. Tedy alespoň pohled z mé strany, koho si představuji pod pojmem "ten pravý".

7.7.2023 v 16:13 | Karma: 36,63 | Přečteno: 5357x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Sedl sis mi do klína

Nejmenovaný Jan Pražák byl inspirací dvěma blogerům pro pětiminutový poetický battle. Redakce jejich identitu zná, ale oba si nepřejí být jmenováni.

17.6.2023 v 8:51 | Karma: 15,26 | Přečteno: 686x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Bojanovská

Cesta do Milána a zpět s božským Kájou

Mám styl Čendy, Žena točí globusem a Mildův záklon. Tak tohle byla fakt hodně povedená pracovní cesta do Itálie!

25.4.2023 v 14:31 | Karma: 14,95 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Kariéristi a další zvířátka, které lze na pracovišti potkat

Všimli jste si někdy, že se to na pracovišti (na všech, kterými během života projdete) hemží krysami, kočkami, hady, psy, včelami, vosami, masařkami, opicemi, lenochody, ptáky a jinou havětí?

13.4.2023 v 21:52 | Karma: 16,81 | Přečteno: 789x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Jsem osoba velmi upřímná a mí nejbližší to se mnou mnohdy nemají jednoduché.

Mám ráda výtvarné umění, hudbu, hru na klavír, zpěv, procházky a svou (ne)dokonalou rodinu.

Ráda píši o věcech, o kterých se nemá mluvit (když už o nich není vhodné mluvit), protože by se to mohlo třeba někoho dotknout. 

To vše s nadsázkou mně vlastní.

Jo a díky za 2. místo v kategorii Nováček v Blogerovi roku 2020!

 

Seznam rubrik