Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Top 10 citátů, které mě oslovily před třicítkou

Co nechceš, aby druzí dělali tobě, nedělej ty jim nebo Boží mlýny melou pomalu, ale jistě. To je taková moje celoživotní klasika. K nim se postupně času přidala i další moudra, případně věty na zamyšlení se.

Kdysi jsem hodně četla, protože jsem na to měla prostor a čas. Od té doby, co mám děti, je to se čtením horší (po porodu prvního dítěte jsem byla schopna po dobu jednoho roku „číst“ jen lifestylové magazíny, kde bylo hodně obrázků; kamarádka mě varovala a když došlo na lámání chleba, dostávala jsem deprese z toho, že už si nikdy nepřečtu odborný text o umění nebo restaurování či architektuře…kolikrát se mi stávalo to, že jsem se zasekla na jednom odstavci a po půl hodině jsem zjistila, že mu nerozumím a dál to číst prostě nepůjde). Málokdy se mi poštěstí přečíst knihu za den jako před šesti lety. To, co mi zůstalo dodnes je však tvorba zápisků do čtenářského deníku. Začala jsem na víceletém gymnáziu a pokračuji v tomto zvyku dodnes. K tomu se časem přidaly výpisky jednotlivých pasáží či drobné citace. Pár jsem jich vybrala, protože kolikrát to byla ta nejhodnotnější část z jinak totálně nudné, mnohdy zbytečně čtené knihy, která mi často nic kloudného „nedala.“

Když se ti chce ničit, dobře.

Na nic se neohlížej.

Hněv je přirozený.

Odkráčej do stínu a zlikviduj ho…

(David Weiss – Já, Rembrandt)

  • je to vtipné, úderné a všeříkající…

 

Diktatura je vždycky silnější než demokracie, lidé chtějí vždycky nakonec pořádek.

Demokracie přece nepojišťuje svobodu jednotlivce, k tomu je zapotřebí liberalismus.

A lidi nechtějí být svobodní, většina lidí na světě to přece nechce!

(Eda Kriseová – Misericordia)

  • připomnělo mi to nekonečné debaty v předmětu Základů společenských věd v rámci filozofie, kterou jsme zrovna probírali ve škole

 

Chlapi chtějí být chválení. Když je nepochválíš, pochválí se sami.

(Paní, která mi chtěla předat životní moudro)

  • kdysi jsem na letní brigádě na Bítově potkala ženu, jež měla svého muže „ochočeného“ takovým způsobem, až z toho mrazilo…

 

Neudělali bychom všichni líp, kdybychom se nepokoušeli jeden druhému rozumět a smířili se se skutečností, že žádná lidská bytost nikdy nebude rozumět jiné, ani žena manželovi, milenec milence, ani rodiče dítěti. Snad proto si lidé vymysleli Boha, bytost schopnou porozumění.

(Graham Green – Tichý Američan)

  • tu knihu si nepamatuji…asi jsem jí četla ve špatném „nezralém“ věku, ale úryvek mám zapsaný dodnes

 

Marcel Pagnol – Jak voní tymián:

„Všechny učebnice dějepisu na světě nebyly nikdy ničím jiným než propagačními brožurami ve službách vlád.“

„Myslím, že člověk je přirozeně krutý: děti a divoši to denně dokazují.“

„Když jeden nemá psa, musí mít děti.“

  • Tou knihou jsem se nemohla prokousat, a nakonec jsem jí proletěla stejně rychle jako Ovidiovy Proměny a Boccacciův Dekameron

 

„Strach přitahuje přesně ty události, kterým se chceme vyhnout.“

(Pierre Franckh – Jak si správně přát)

  • z doby, kdy jsme „jela na vlně štěstí“

 

Někdy se lidem musí napřed stát něco zlého, aby se změnili nebo aby změnili něco ve svém životě. Zázraky se dějí dnes a denně. To jenom lidé si jich nevšímají.

(Lorna Byrne – Andělé v mých vlasech)

  • z andělského období, ovlivněného mým pobytem v Itálii

 

„Nejlepší cestou k vlastnímu neštěstí je zakrývat si oči před neštěstím jiných.“

(Václav Havel)

  • když jsem dočetla do konce a podívala jsem se na autora v závorkách, nevěřila jsem vlastním očím…

 

„Pozoruj lidi. Jsou někteří, kteří stále hovoří o lásce a dobrotě, mají sladký, patetický úsměv a při každé příležitosti dávají najevo, že jsou „láskyplní“ a „dobří“. Ale pouze zevně. Nosí masku lásky, ale když jde o činy, prozradí je sobectví, protože jsou sobečtí.“

(Elisabeth Haich – Zasvěcení)

  • aktuální v každé době…

 

Jednou tolerance dosáhne takové úrovně, že inteligentním lidem bude zakázáno přemýšlet, aby neurazili imbecily.

(F.M. Dostojevskij)

  • No comment!

A na závěr moje srdcovka (a bonus k té desítce), kterou když si přečtu a zhodnotím život svůj a životy mých blízkých, nelze než souhlasit.

Nejde o to najít pevnou půdu pod nohama v takových věcech jako je Bůh. Smysl života je možná právě v tom, že se máme trpělivě probojovávat všemi pochybnostmi a vším nepochopitelným, a přitom se nikdy nesmíme vzdávat. Tak asi jeden každý z nás dosáhne onoho stupně zralosti, na který stačí svými schopnostmi a silami, a dosažený stupeň zralosti bude výslednicí našeho života.

Někteří urazí jen krátký kus cesty, jiní dospějí daleko, otázkou však je, zda udělali, co bylo v jejich silách. Člověk je stvořen k obrazu božímu, a tak se nám možná dostalo trochu svobody, abychom utvářeli sami sebe. Snad proto nám nebyla tak přesně vyznačena cesta, po které se máme ubírat.

Pánbůh má přece se vším svůj záměr.

(Trygve Gulbranssen – Věčně zpívají lesy)

Mimochodem ta kniha byla sama o sobě strááášně nudná.

A jaké jsou Vaše oblíbené citáty či „moudra“?

Autor: Martina Bojanovská | pondělí 27.6.2022 16:45 | karma článku: 19,64 | přečteno: 789x
  • Další články autora

Martina Bojanovská

Hlídejte si svého staříka

Jejich tempo je vražedné. Jedou 40 km/h v obci i mimo. Nepoužívají blinkr, na hlavě klobouček a za předním blatníkem drny s trávou. Občas jim nesvítí jedno přední světlo a za autem táhnou skoro upadlý výfuk. Silnice jim je malá.

10.11.2023 v 19:31 | Karma: 37,29 | Přečteno: 4741x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Pocta mému muži

Nedávno mi jeden velmi milý bloger dal otázku, koho teda k sakru vlastně chceme...kdo je podle nás ten pravý? Odpovědí mu budiž tento blog. Tedy alespoň pohled z mé strany, koho si představuji pod pojmem "ten pravý".

7.7.2023 v 16:13 | Karma: 36,63 | Přečteno: 5357x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Sedl sis mi do klína

Nejmenovaný Jan Pražák byl inspirací dvěma blogerům pro pětiminutový poetický battle. Redakce jejich identitu zná, ale oba si nepřejí být jmenováni.

17.6.2023 v 8:51 | Karma: 15,26 | Přečteno: 686x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Bojanovská

Cesta do Milána a zpět s božským Kájou

Mám styl Čendy, Žena točí globusem a Mildův záklon. Tak tohle byla fakt hodně povedená pracovní cesta do Itálie!

25.4.2023 v 14:31 | Karma: 14,95 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Kariéristi a další zvířátka, které lze na pracovišti potkat

Všimli jste si někdy, že se to na pracovišti (na všech, kterými během života projdete) hemží krysami, kočkami, hady, psy, včelami, vosami, masařkami, opicemi, lenochody, ptáky a jinou havětí?

13.4.2023 v 21:52 | Karma: 16,81 | Přečteno: 789x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Čína dokončuje „neviditelný“ bombardér. Máme lepší, řekl Pentagon

28. dubna 2024  16:26

Číňané oznámili představení svého „neviditelného“ (stealth) bombardéru H-20. Pentagon to ale moc...

Trpí bolestmi, rok čekají na operaci zápěstí. V Česku dlouho chyběly umělé klouby

28. dubna 2024  16:25

V Česku dlouho chyběly umělé klouby do zápěstí. Pracovišť, která je dříve měnila, bylo v zemi jen...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Jsem osoba velmi upřímná a mí nejbližší to se mnou mnohdy nemají jednoduché.

Mám ráda výtvarné umění, hudbu, hru na klavír, zpěv, procházky a svou (ne)dokonalou rodinu.

Ráda píši o věcech, o kterých se nemá mluvit (když už o nich není vhodné mluvit), protože by se to mohlo třeba někoho dotknout. 

To vše s nadsázkou mně vlastní.

Jo a díky za 2. místo v kategorii Nováček v Blogerovi roku 2020!

 

Seznam rubrik