Z deníčku delegátky (7.část) - Ty nejlepší a nejhorší zážitky aneb jdeme do finále

Absurdní situace, na které se (ne)dá připravit. Můj poslední týden. Ježíš tě sleduje. Show must go on!

Jako delegátka jsem byla dennodenně konfrontovaná s tím, že když něco nevím, mám si to vymyslet. Takže jsem byla nucena víceméně lhát. Jako třeba když se v kempu při velkých vedrech spouštěli ze stromů hadi. „Přátelé, zachovejte klid. To jsou náš Pepa a Karel neboli Giuseppe a Carlo.“ Horší bylo vysvětlit lidem, že na komáry tygří běžně dostupné spreje a gely z ČR prostě nefungují. Ty mrchy prostě štípou tak, že i po pěti dnech vypadá každý klient jako kdyby měl lepru.

„Proč je tady takové vedro a fouká ten teplý vítr?“ To byly nejčastější dotazy, když na týden dorazil teplý vítr ze Sahary zvaný fén. Nepomohlo ani ochlazení v moři. Člověk by musel mít hlavu ponořenou ve vodě non stop. Mít po celý týden proti sobě namířený fén na vysoušení vlasů s navolenou volbou na maximum je opravdu jen pro fajnšmekry. Za to, když došlo na zemětřesení a tornádo během jednoho pobytového zájezdu, to byli nadšení všichni a hned o tom referovali všude možně. Zájezd s adrenalinovými zážitky v ceně. Kdo by to nechtěl. Tornádo se naštěstí točilo jen na moři…

Na co se (ne)dá připravit

Důležitými poznatky, které mi pomohly v mém dalším působení a cestou životem byly tyto:

  • Blbí lidi jsou všude a dobří taky. Jen ta arogance je vždy s přídechem něčeho, čím jiný národ (ne)disponuje. Tak jsem se v rámci oslav Ferragosta dostala do přenice o to, který národ je nejlepší. Samozřejmě, že skupinka asi tří Italů v čele s jednou nafrněnou dámou, si stála na svém, že to jsou Italové. Antický Řím nese neoddiskutovatelný odkaz až do přítomnosti. To my v českých zemích jsme ještě honili mamuty…no, raději dále nepokračovat. S pohotovou odpovědí přispěchala Evita a než to mělo dojít k větší roztržce, zasáhla Maria a bokem se nám pak omlouvala, že ty lidi vůbec nezvala a neví, proč se na této oslavě vůbec objevili.
  • Jak se nejlépe naučit cizí jazyk? Obklopit se domorodci, ze kterých se stanou časem přátelé a úplně nejlepší a nejrychlejší způsob, jak se rozmluvit, je najít si partnera. Jeho rodina obstará zbytek.
  • Bacha na delegátky konkurenčních cestovek (viz můj největší průšvih).
  • Tak jako všude jsem se setkala s neochotou dělat něco navíc vs. ochotou dělat něco navíc. Spoléhat se může člověk jenom sám na sebe, protože i sebelíp se tvářící „kámoš“ tě nakonec nechá vyválet se v problému až po uši. A zodpovědnost za problémy? Slovo zodpovědnost je bráno skoro jako sprosté slovo. Málokdo je za své činy zodpovědný. Většinou je poblíž někdo, na koho se dá spousta věcí hodit… Naštěstí ještě existují happy endy a občas se vynoří hrdina, který zachrání situaci na poslední chvíli.
  • Emigranti a sezónní pracovníci. Všichni jsme na jedné lodi a klacky pod nohy si neházíme. Jsme v cizí zemi a je třeba držet při sobě, aby se člověk zorientoval. Společenské postavení zmíněných skupin se samozřejmě vlivem okolností (politických) mění.
  • O nápadníky a dívky chtivé exkluzivního zážitku, a ještě z toho vytěžit, není nouze. Kolemjdoucí zadaní mají o zábavu postaráno.
  • Je-li mistrovství světa ve fotbale a ve finále hraje Itálie z Francií, nesmíš fandit Francii. Živý se totiž člověk z baru nedostane. Já vyvázla s pohmožděninami a řeznými ránami jen tak tak…
  • Italové jsou opravdu skvělí milenci…ale jen když něco poserou.
  • Stát se členem italské rodiny? Odsaď podsaď! Nemám zapotřebí, aby má skorotchýně věděla o tom, jaké pozice jsme za večer protočili nebo jak často a jakým způsobem se umývám. Komu nevadí absolutní ztráta soukromí BENVENUTI!
  • Pevná a dlouhotrvající přátelství lze najít i na místech, která byste nečekali. Děkuji M+M a P+L!

Odjezd

I přes divoké situace, které jsme během sezony zažili, jsme si vše pár dní před mým odjezdem v klidu vyříkali a došli ke konečnému závěru, co s námi bude. Impuls k tomu dal zážitek, kdy mi Ettore udělal nechutně žárlivou scénu a než trávit večer se mnou, šel se zhulit s nově nabytými kamarády. Předcházel tomu krátký divoký tanec, kdy se na mě nalepilo asi deset nadržených chlapů, když jsem si krátila čas předtím, než můj milý dorazí na smluvené místo. Nakonec jsem šla pěšky do kempu a musela čelit vyčítavému pohledu Marie. Doprošovat se někoho, kdo za to nestojí, nepotřebuji.

Následující den za mnou přišla Maria s tím, co se včera večer stalo, protože Ettore ráno nešel do práce a jenom leží v posteli, nejí a s nikým nechce mluvit. Prosila mě, ať si s ním promluvím. To jsem udělala až navečer, protože jsem musela odjet na „jeskyně“.

Po návratu jsme se sešli u mě v karavanu a v klidu si všechno vyříkali. Žádná hysterie, žádný zvýšený hlas, žádná Itálie. Což mimochodem Ettore velmi ocenil, protože jsem byla první a zřejmě i poslední partnerka, která mu nedělala veřejné scény.

Bohužel vyšlo najevo to, čeho jsem se obávala již od začátku. Našeptávači. Jsou všude a jsou velmi nebezpeční zvláště, když není partnerský vztah pevný. Ettoremu totiž pořád někdo našeptával a jeho žárlivost se stupňovala den ode dne. Mezi největší a nejvěrnější našeptávače patřili jeho kamarádi, kteří sami měli zálusk na mé osobě a rádi by si odškrtli políčko splněno.

Po asi půlhodinovém vysvětlování, s kým vším jsem v kempu nespala, jsme se usmířili…

Den před odjezdem jsem byla Ettorem unesena. Zařídil, abych měla od poledních hodin až do druhého dne volno (absolutně nevím, co musel Evitě dát nebo slíbit, ale ta na mě jen okatě mrkala).

Představil mi své město a svá místa v něm. Poté mě vzal k sobě domů a já zažila jaké to je být ve zlaté kleci. Poprvé v životě jsem viděla obrazy a vybavení domu za miliony a zlaté kohoutky v koupelně. Byla jsem jako v Jiříkové vidění a v tom mramorovém paláci jsem se začínala ztrácet. Slíbil mi noc, na kterou nezapomenu.

Vedl mě do ložnice svých rodičů a tam jsme se před zraky ukřižovaného Ježíše pomilovali tak divoce, že jsem v jednu chvíli myslela, že ten obraz na nás spadne…Málem na nás ale spadl v noci někdo úplně jiný. Jeho sestra se vracela opilá z nějakého mejdanu a mířila si to přímo k nám do postele…Nevěda, že my jsme ještě svá čísla neskončili, vytuhla naštěstí už v obýváku.

Svůj poslední den mám jako v mlze až do té chvíle, kdy jsem měla nastoupit do autobusu. S vědomím toho, že se se mnou Ettore rozloučit nepůjde, protože to prostě nedělá, jsem už už nastupovala, když v tom jsem zaslechla, jak Karin vyjekla a v tu chvíli mě někdo vzal za ruku, stáhl mě k sobě a políbil. Bylo to na rozloučenou a zároveň jako příslib brzkého shledání po sezoně. Ettore to nevydržel, řekl mi, že to, co se mnou zažil ještě s nikým nezažil a chce, aby to trvalo i nadále. Poté, co to dořekl, si nasadil sluneční brýle a já uviděla, jak mu padá slza z tváře. Odešel.

Nastupujíc do autobusu jsem z dálky slyšela Karin, jak Evitě říká: “Ty vole vidělas to? On brečel.“

Autor: Martina Bojanovská | úterý 10.8.2021 7:49 | karma článku: 24,48 | přečteno: 1227x
  • Další články autora

Martina Bojanovská

Hlídejte si svého staříka

Jejich tempo je vražedné. Jedou 40 km/h v obci i mimo. Nepoužívají blinkr, na hlavě klobouček a za předním blatníkem drny s trávou. Občas jim nesvítí jedno přední světlo a za autem táhnou skoro upadlý výfuk. Silnice jim je malá.

10.11.2023 v 19:31 | Karma: 37,29 | Přečteno: 4741x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Pocta mému muži

Nedávno mi jeden velmi milý bloger dal otázku, koho teda k sakru vlastně chceme...kdo je podle nás ten pravý? Odpovědí mu budiž tento blog. Tedy alespoň pohled z mé strany, koho si představuji pod pojmem "ten pravý".

7.7.2023 v 16:13 | Karma: 36,63 | Přečteno: 5356x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Sedl sis mi do klína

Nejmenovaný Jan Pražák byl inspirací dvěma blogerům pro pětiminutový poetický battle. Redakce jejich identitu zná, ale oba si nepřejí být jmenováni.

17.6.2023 v 8:51 | Karma: 15,26 | Přečteno: 686x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Bojanovská

Cesta do Milána a zpět s božským Kájou

Mám styl Čendy, Žena točí globusem a Mildův záklon. Tak tohle byla fakt hodně povedená pracovní cesta do Itálie!

25.4.2023 v 14:31 | Karma: 14,95 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Kariéristi a další zvířátka, které lze na pracovišti potkat

Všimli jste si někdy, že se to na pracovišti (na všech, kterými během života projdete) hemží krysami, kočkami, hady, psy, včelami, vosami, masařkami, opicemi, lenochody, ptáky a jinou havětí?

13.4.2023 v 21:52 | Karma: 16,81 | Přečteno: 789x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Jsem osoba velmi upřímná a mí nejbližší to se mnou mnohdy nemají jednoduché.

Mám ráda výtvarné umění, hudbu, hru na klavír, zpěv, procházky a svou (ne)dokonalou rodinu.

Ráda píši o věcech, o kterých se nemá mluvit (když už o nich není vhodné mluvit), protože by se to mohlo třeba někoho dotknout. 

To vše s nadsázkou mně vlastní.

Jo a díky za 2. místo v kategorii Nováček v Blogerovi roku 2020!

 

Seznam rubrik