Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dědova pedikúra aneb moravský masakr štípačkama a flexou

Budu Vám vyprávět příběh o tom, jak jsme dědovi dělali pedikúru. A protože jsou služby v době covidové značně omezené, museli jsme improvizovat. Běžné pomůcky v podobě pouzdra na manikúru jsme mohli rovnou zamítnout.

Náš tata (ano psáno s „a“ ne s „á“) je na vsi fenomén. Jeho auru „nedotknutelnosti“ jsme poznali s manželem na vlastní kůži. Poté, co si dost nešťastně nalomil stehenní kost nad kolenem, odmítl pohostinnost sestřiček v jedné z brněnských nemocnic se slovy „proč byste mně tu pedikúru měly dělat, když mi ju doma udělá mladá až se o mě přijede starat“.

Tak jsem sbalila sebe, děti a trpělivost do svého růžového kufříku (čeština je nádherně dvou smyslový jazyk) a nechala se manželem odvést na Moravu s potvrzením o ošetřování nemohoucího otce. Kdo jiný než já dcera a kdy jindy než teď. Hlavně jsem chtěla ulehčit práci mamce, která už to po dvou týdnech nedávala a roli „obsluhy“ náročného klienta nechala s radostí na mně. Tímto bych chtěla smeknout před všemi ošetřovatelkami/ošetřovateli v sociálních službách a podobných zařízeních, protože práce s nespolupracujícím a věčně problematickým klientem je opravdu nesnesitelná. A tím hůř, jde-li o vlastní rodinu.

No, ale k jádru věci. Má mise měla několik zdánlivě nesplnitelných úkolů. Jedním z nich byla již zmíněná pedikúra. Pojďme tedy na to…

Pomalu ale jistě kráčím směrem k předmětu doličnému a sundávám jednu a poté i druhou ponožku. Proboha!!! TO je ještě horší, než jsem čekala. Pohled, který se mi naskytl by byl oceněn minimálně Oscarem za nejlepší masky. Na pomoc mi přichází drsný drsňák - můj muž. Ten se toho nezalekne, ale tu slinu, co polkl a ohryzek, který se více než jemně zachvěl, si budu pamatovat ještě dlouho. Nachystanou manikúru můžu vyhodit do koše, protože materiál, který budeme otesávat a hníst dobrou půlhodinu (přátelsky jsme si s manželem rozdělili každý jednu nohu) chce něco odolnějšího. Prozatím si nechám připravené kleštičky, větší nůžky, které mamka používá na šití a jdu na obhlídku domu. Čím bych to mohla ještě vylepšit? Krejčovské nůžky? Brusný papír, když je nám připravený pilníček naprosto k ničemu? Nůž? Můj kamarád do deště má ale lepší nápad. Před pár dny stříhal větve stromů a zaštipoval víno. Donese tedy zahradnické nůžky. Operace může začít. Po půlhodinovém odmočení v hypermanganu nehty zdánlivě změkly.

Ten boj nemůžeme vyhrát. Nehty nedorůstají do délky nýbrž do výšky! To je nějaké divné. Jak mohou nehty vytvořit tří až pětipatrovou vrstvu? Opomenu-li vyčnívající pahýl který trčí z pravého palce, kde je dvoucentimetrová vrstva hmoty vyztužená pečlivě šlechtěnou plísní, nechápu, že ty nehty nerostou do délky…Další postřeh byl ten, že nehty nezarůstají jen u palce, ale naprosto všude. Takže si moje pedikérka může odstranit svůj honosný diplom z jakési prapodivné akademie, kde se píše, že je oprávněna k odstraňování jednoho z fenoménů pedikúry – zarostlého nehte u palce. Pche, já to dokázala u všech prstů! Jsem velmistryně v odstraňování zarostlých nehtů, cha.

Bereme si time, abychom se s mužem poradili, co s tím. On navrhuje kombinačky nebo štípačky, já jdu se svou odvahou mnohem dál. Navrhuji flexu. „Proboha ne!!! To jste se zbláznili!?!?!“ Naše uvažování bylo asi hlasitější, než jsme si mysleli. Tata to prostě už nedával. Jeho pokroucené, zežloutlé, zčernalé, plesnivé, už ne zas tak zarostlé nehty chtěly vyhlásit výhru nad lidským pokolením. To ale netušily, jaký profesionální zápasník se proti nim postavil! Já se svým sparing partnerem jsme se rozhodli to nevzdat a na konci jsme mohli vyhlásit alespoň remízu.

Ale bylo to jen tak tak…

Autor: Martina Bojanovská | úterý 16.3.2021 7:14 | karma článku: 25,07 | přečteno: 974x
  • Další články autora

Martina Bojanovská

Hlídejte si svého staříka

Jejich tempo je vražedné. Jedou 40 km/h v obci i mimo. Nepoužívají blinkr, na hlavě klobouček a za předním blatníkem drny s trávou. Občas jim nesvítí jedno přední světlo a za autem táhnou skoro upadlý výfuk. Silnice jim je malá.

10.11.2023 v 19:31 | Karma: 37,29 | Přečteno: 4741x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Pocta mému muži

Nedávno mi jeden velmi milý bloger dal otázku, koho teda k sakru vlastně chceme...kdo je podle nás ten pravý? Odpovědí mu budiž tento blog. Tedy alespoň pohled z mé strany, koho si představuji pod pojmem "ten pravý".

7.7.2023 v 16:13 | Karma: 36,63 | Přečteno: 5357x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Sedl sis mi do klína

Nejmenovaný Jan Pražák byl inspirací dvěma blogerům pro pětiminutový poetický battle. Redakce jejich identitu zná, ale oba si nepřejí být jmenováni.

17.6.2023 v 8:51 | Karma: 15,26 | Přečteno: 686x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Bojanovská

Cesta do Milána a zpět s božským Kájou

Mám styl Čendy, Žena točí globusem a Mildův záklon. Tak tohle byla fakt hodně povedená pracovní cesta do Itálie!

25.4.2023 v 14:31 | Karma: 14,95 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Kariéristi a další zvířátka, které lze na pracovišti potkat

Všimli jste si někdy, že se to na pracovišti (na všech, kterými během života projdete) hemží krysami, kočkami, hady, psy, včelami, vosami, masařkami, opicemi, lenochody, ptáky a jinou havětí?

13.4.2023 v 21:52 | Karma: 16,81 | Přečteno: 789x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Vláda odvolala velvyslance v Rusku, řekl Lipavský. Inaugurace Putina bude bez Česka

5. května 2024  12:59,  aktualizováno  13:25

Vláda odvolala českého velvyslance v Rusku Vítězslava Pivoňku, řekl v neděli v diskusním pořadu...

Malostranský zápisník: Když nevíš, kudy kam, majzni soka Putinem!

5. května 2024

Premium Jak odvrátit pozornost od kočkopsího tandemu Vondra-Niedermayer? Kdo zase znásilnil českého...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:56

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

VIDEA TÝDNE: Nehoda ve Vysočanech, nahá umělkyně i útok mečem v Londýně

5. května 2024  12:55

V pražských Vysočanech sjel řidič Porsche ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Žena utrpěla vážná...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Jsem osoba velmi upřímná a mí nejbližší to se mnou mnohdy nemají jednoduché.

Mám ráda výtvarné umění, hudbu, hru na klavír, zpěv, procházky a svou (ne)dokonalou rodinu.

Ráda píši o věcech, o kterých se nemá mluvit (když už o nich není vhodné mluvit), protože by se to mohlo třeba někoho dotknout. 

To vše s nadsázkou mně vlastní.

Jo a díky za 2. místo v kategorii Nováček v Blogerovi roku 2020!

 

Seznam rubrik