Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ciao bella, pod ze mnou na plaz

Před léty jsem jako čerstvá absolventka oboru cestovní ruch začala pracovat jako delegátka na Garganu. To, co jsem zažila za jednu sezonu, nezažije leckdy člověk za jeden život. Pojďme si tedy zavzpomínat na pár momentů...

Prásknu na sebe na rovinu, že na to, co jsem tam viděla a zažila, jsem absolutně nebyla připravená…Například sexuální turistiku jsem si pamatovala maximálně z přednášek na VOŠ se zaměřením cestovní ruch a slovo mafie jsem znala akorát z filmu Kmotr. Kolegyně, která mě měla „uvést“ do života delegátek a zaškolit v některých technických věcech jako např. jak se účtuje poznávací zájezd (protože školení v cestovce proběhlo jako v rychlovlaku = vykašlali se na nováčky, protože mazáci nechtěli ztrácet opakováním čas), mě uklidnila slovy „Neboj, já to budu dělat za nás za obě.“ Ano, dělala. Obrala mě o veškerý můj výdělek za celou sezonu. To jsem se ale dozvěděla až za rok.

Pozitivní bylo, že fungovalo spojení Brno-Gargano prostřednictvím bezva řidičů (bezva řidič = mlsnej kocour, kterého si musíš držet od těla, ale zároveň ho držet v naději, protože ho během sezony budeš potřebovat). Mamka mi tak posílala potravinové balíčky (chleba + štangle Vysočiny + instantní polévky), abych to tam nějak přežila. Bohužel až na místě jsem totiž zjistila, že výplatu dostanu až po sezoně naráz za všechny měsíce. Můj jediný výdělek, kterým bych se držela nad vodou byly tedy poznávací zájezdy a provize z toho plynoucí…mně teda neplynuly…viz info výše.

Naštěstí pro mě, naneštěstí pro mou kolegyni a její dceru, si mě oblíbila jedna italská rodina, která měla syna, jenž pracoval jako plavčík a ten si mě kupodivu oblíbil též. Díky nim jsem přežila a zhubla jen pouhých 10 kg za sezonu. Toto přátelství se nelíbilo mé kolegyni, která si myslela na plavčíka pro svou dceru. Osud je někdy nepředvídatelný…

Díky své pověsti nekonfliktní, klidné (neafektované) a přátelské osoby jsem prožila celkem pohodový čas, který když jsem zrovna nepracovala (což bylo prakticky pořád, protože má kolegyně pravidelně trpěla migrénami, nevolnostmi, otoky a vším možným dalším kvůli své obezitě a času potřebném k nahánění toho Pravého a kšefty s místní mafií), jsem vyplnila pozorováním a poznáváním italské kultury. A není Itálie jako Itálie. Já byla na jihu, a to je něco úplně jiného než na severu. To je přesně jako Praha a Ostrava. Klienti z Prahy a Ostravy byli mimochodem vždycky totálně rozpoznatelní…

Během svého pozorování jsem například zjistila, že když přijíždí nový turnus, začínají se kolem autobusu nenápadně, no spíš NÁPADNĚ, ochomýtat italští hřebci. Zatím jen zpovzdálí. Odpoledne se přichází rozloučit se svými děvčaty, které mají namířeno směr ČR a slibují si amore až za hrob. Jakmile autobus zmizí v první zatáčce, rozezní se klaksony kabrioletů a vyráží se na lov čerstvého zboží, které dorazilo tentýž den ráno. Večer na baru je živo a Češky neznalé situace věří italským bouchačům úplně všechno. Prožijí týden plný romantiky, nutella sexu, sexu na pláži (který je mimochodem zakázaný) a hlavně sexu v autě. Některé kamarádky se rády prostřídají ve stanu v kempu. Jiné mají to štěstí, že natrefily na místního playboye, který vlastní karavan jen pro sebe. Karavan stojí hned u baru, takže pokud zrovna není fotbal, tak mají štamgasti o zábavu postaráno. A dostane se opravdu na každou slečnu či paní. Italové zde nejsou moc vybíravý. Zažila jsem turnus, kdy bylo ve stanu šest slečen, které bych mohla přirovnat k ženské verzi Maxim Turbulenc a ty řádily jako divé…nebo vdané paničky, které večer odklidily děti na animační program a během té doby si „odskočily“ zavzpomínat na mládí nebo si udělat nové vzpomínky na to, co vlastně kvůli brzkému sňatku a rození dětí, nestihly. Když se blížil konec turnusu, opět tu bylo ono slibované amore až nevím kam. Nekonečně dlouhé polibky na rozloučenou před zraky všech nedočkavých klientů, vyhlížejících skoro 20hodinovou zpáteční cestu busem. A posléze opět dokola omílané fráze lámanou češtinou typu „Pod ze mnou na plaz bella“ večer na baru.

Mým úkolem byla maximální diskrétnost a pomoc v případě, že se muselo neodkladně jet na pohotovost. A to bývaly chvilky plné trapné tragikomiky…

Autor: Martina Bojanovská | úterý 26.1.2021 6:59 | karma článku: 35,96 | přečteno: 2502x
  • Další články autora

Martina Bojanovská

Hlídejte si svého staříka

Jejich tempo je vražedné. Jedou 40 km/h v obci i mimo. Nepoužívají blinkr, na hlavě klobouček a za předním blatníkem drny s trávou. Občas jim nesvítí jedno přední světlo a za autem táhnou skoro upadlý výfuk. Silnice jim je malá.

10.11.2023 v 19:31 | Karma: 37,29 | Přečteno: 4741x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Pocta mému muži

Nedávno mi jeden velmi milý bloger dal otázku, koho teda k sakru vlastně chceme...kdo je podle nás ten pravý? Odpovědí mu budiž tento blog. Tedy alespoň pohled z mé strany, koho si představuji pod pojmem "ten pravý".

7.7.2023 v 16:13 | Karma: 36,63 | Přečteno: 5355x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Sedl sis mi do klína

Nejmenovaný Jan Pražák byl inspirací dvěma blogerům pro pětiminutový poetický battle. Redakce jejich identitu zná, ale oba si nepřejí být jmenováni.

17.6.2023 v 8:51 | Karma: 15,26 | Přečteno: 686x | Diskuse| Poezie a próza

Martina Bojanovská

Cesta do Milána a zpět s božským Kájou

Mám styl Čendy, Žena točí globusem a Mildův záklon. Tak tohle byla fakt hodně povedená pracovní cesta do Itálie!

25.4.2023 v 14:31 | Karma: 14,95 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Martina Bojanovská

Kariéristi a další zvířátka, které lze na pracovišti potkat

Všimli jste si někdy, že se to na pracovišti (na všech, kterými během života projdete) hemží krysami, kočkami, hady, psy, včelami, vosami, masařkami, opicemi, lenochody, ptáky a jinou havětí?

13.4.2023 v 21:52 | Karma: 16,81 | Přečteno: 789x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Pronájem 3+1 v centru Rožnova
Pronájem 3+1 v centru Rožnova

Boženy Němcové, Rožnov pod Radhoštěm, okres Vsetín
15 000 Kč/měsíc

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Jsem osoba velmi upřímná a mí nejbližší to se mnou mnohdy nemají jednoduché.

Mám ráda výtvarné umění, hudbu, hru na klavír, zpěv, procházky a svou (ne)dokonalou rodinu.

Ráda píši o věcech, o kterých se nemá mluvit (když už o nich není vhodné mluvit), protože by se to mohlo třeba někoho dotknout. 

To vše s nadsázkou mně vlastní.

Jo a díky za 2. místo v kategorii Nováček v Blogerovi roku 2020!

 

Seznam rubrik